torsdag den 22. december 2011

Christmas dinner

Hej bloggen :-)

Nu er der kun to dage til jul og selvom jeg ikke er i den helt rigtige julestemning i år, må jeg sige at jeg stadig glæder mig til at hygge med de fleste familiemedlemmer og spise alt den gode mad. Og når jo - selvfølgelig til at se, hvad jeg får i gave. Hihi.

Today's theme: Julemiddagen.
Hvad består en traditionel julemiddag af hos jer? Hos mig er julemiddagen som i de gode gamle dage. Med alt lige fra andesteg til flæskesteg og videre til rødkål og brunekartofler osv. osv. Alt dette synes jeg hører julen til og jeg spiser næsten det hele - dog foretrækker jeg flæskesteg frem for and! Hvad kan i bedst lide?

Da jeg bedst kan lide flæskesteg, vil jeg komme med et forslag til, hvordan du får lavet en god flæskesteg med sprøde svær. Det hele er som min far laver den, hvert år :-)

Du skal bruge:
- en flæskesteg
- laurbærblade
- groft salt og peber
- vand

Mange vælger at lave den i ovnen, men hos os ligger vi den på grillen.
En flæskesteg fås altid med ridsede svær, men start med at snitte dem efter så de er dybe nok. Undgå at snit helt ned i kødet.
Giv stegen ca. 1½ time på grillen. HUSK! At bruge stegetermometer, da varmen helst skal ligge omkring de 75 grader. Indefor den første time hældes der vand og stegens svær med jævne mellemrum.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar