søndag den 18. december 2011

Tradition or not?

Hello out there! :-)
Som sagt tidligere er dagens tema juletraditioner. Og hvad er juletraditioner så for mig? For mig er det f.eks. at have en adventskrans og tænde ét lys ad gangen til hver af de fire advents dage. At se julekalender i fjernsynet og selv have en julekalender og samtidig gå til tusindvis af julefrokoster med både venner og familie. Samtidig synes jeg det hører julen til, at man sammen i familien hjælper med at pynte juletræ og sidst men ikke mindst må vi da ikke glemme juleøllen. Alle disse ting er forskellige eksempler på juletraditioner, som ikke kun ligger min familie nært, men også mange andre familier rundt omkring i det danske land :-) Andre juletraditioner kan også være, at man sammen tager ud og køber julegaver eller fælder juletræ. Personligt synes jeg det er vigtigt at have nogle traditioner, som man "følger" hver jul og kan videregive til den næste generation.

Selv vil jeg om lidt følge en juletradition og tage til julefrokost med min fars side af familien. God 4. og sidste søndag i advent! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar